KIT och Berghs bäst i världen på native på Facebook

I förra veckan kammade KIT hem ett guld i internationella Native Advertising Awards i Berlin. Detta för kampanjen “Söka Berghs” tillsammans med Berghs School of Communications och i kategorin Best Use of Facebook. "KIT har sedan starten fokuserat på sociala medier, både redaktionellt och kommersiellt. Att vi nu utses till bäst i världen på att göra native på Facebook känns förstås helt rätt", säger VD Peder Bonnier.

Det var under konferensen Native Advertising Days i Berlin förra veckan som KIT vann guld i kategorin Best Use of Facebook tillsammans med Berghs. Den vinnande kampanjen, Söka Berghs, var ett praktexempel på att native inte behöver vara särskilt komplicerat. 

– Vi byggde givetvis allt material på data från vår innehållsplattform Story Engine. Därför var det enkelt att skapa två artiklar och en video som vi visste skulle tilltala rätt målgrupp på rätt sätt, säger Magnus Dahl, Creative Director vid KIT Creative Studio.

Berghs målsättning var att få in så många ansökningar som möjligt och öka mångfalden bland de ansökande, och vid kampanjens slut stod det klart: Berghs hade slagit rekord i antalet ansökningar till deras program.

- Eftersom kampanjen vi gjorde med KIT var den enda externa marknadsföringsinsats vi gjorde kan vi enkelt härleda den här fantastiska effekten rakt till den, säger Johan Malmberg, Operativ projektledare hos Berghs.

Här berättar vi utförligare om Berghscaset. Alla nominerade och vinnare i Native Advertising Awards finns här.

Hey, want to know more about Story Engine?

Contact us and we'll tell you all about it!

By providing us with your contact information you give us permission to store your details. You can also choose to subscribe to our newsletter. All handling of personal data will be done in accordance with our privacy policy.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form

recent posts