KIT och Berghs nominerade till internationellt pris

I våras slog Berghs School of Communications rekord i antalet ansökningar genom en nativekampanj hos KIT. Nu är kampanjen en av finalisterna i Native Advertising Awards som belönar världens bästa nativeannonser.

Efter att ha testat ett antal olika marknadsstrategier för att locka nya studenter valde Berghs i våras att slopa allt annat och bara göra en enda nativekampanj hos KIT. 

- Vi gillade sättet KIT jobbar med data och ville testa det, säger Johan Malmberg, operativ projektledare hos Berghs.

Tack vare kampanjen slog Berghs rekord i antalet ansökningar, och i slutet av förra veckan blev det också klart att den är en av finalisterna i den internationella tävlingen Native Advertising Awards. Kampanjen tävlar i kategorin Best Use of Facebook.

- Det här känns förstås otroligt roligt. Vi strävar ständigt efter att berätta de allra bästa historierna anpassade just för sociala medier och den här kampanjen är ett tydligt bevis på att vi lyckas. Vår målsättning är alltid att nå den effekt kunden är ute efter och i det här fallet fick vi till och med en rekordeffekt, säger Jeanette Frisk Sundberg, VP Sales hos KIT.

Vem som vinner priset avgörs under Native Advertising Days i Berlin den 9 november.

Läs mer om caset här.

Hey, want to know more about Story Engine?

Contact us and we'll tell you all about it!

By providing us with your contact information you give us permission to store your details. You can also choose to subscribe to our newsletter. All handling of personal data will be done in accordance with our privacy policy.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form

recent posts