KIT och Stiftelsen för Strategisk Forskning i innehållssamarbete

Vetenskap och forskning har sedan starten varit ett prioriterat ämne för KIT. Nu väljer vi att satsa ytterligare på bevakningen genom ett sponsorsamarbete med Stiftelsen för Strategisk Forskning under vinjetten Framsteg. "SSF är en perfekt sponsor för oss. Vi vill göra fantastisk vetenskapsjournalistik på sociala medier, medan SSF vill att fantastisk vetenskapsjournalistik ska få spridning. Det här upplägget infriar bådas önskningar", säger Robert Brännström, chefredaktör på KIT.

KIT förklarar och ger perspektiv på sammanhangen, trenderna och händelserna som formar vår tid. Sedan starten har därför vetenskap och forskning varit ett viktigt ämne att bevaka för oss. Det är dessutom tydligt att vi slagit an en sträng hos publiken.

– Flera av våra mest sedda filmer har handlat just om nya forskningsrön och vi upplever ett stort intresse för det här ämnet hos våra användare, säger chefredaktör Robert Brännström.

I en större satsning på vetenskap och forskning inleder KIT nu ett sponsorsamarbete med Stiftelsen för Strategisk Forskning.

– Vi ser KIT som en modern och intressant kanal för att sprida spännande forskningsresultat, säger Eva Regårdh, kommunikationschef och Lars Hultman, vd för SSF i ett gemensamt uttalande.

Det sponsrade innehållet kommer att publiceras i KITs kanaler med start i höst. KITs säljchef Jeanette Frisk Sundberg flaggar för att fler sponsorsamarbeten kommer att dyka upp på KIT:

– I de allra flesta fall passar vår nativeprodukt bäst för kommersiella kundsamarbeten, men när en så här tydlig matchning mellan redaktionellt innehåll och sponsor sker är den här typen av samarbete definitivt en väg att gå.

Hey, want to know more about Story Engine?

Contact us and we'll tell you all about it!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form

recent posts